facebook 4394Twitter 1BloggerLOGO KO

Головна Новини Статті Наші діти- наше майбутнє: психологічна служба в дитячій бібліотеці

Разноцветные банты Разноцветные бантыРазноцветные банты

Наші діти- наше майбутнє: психологічна служба в дитячій бібліотеці

 

Наші діти- наше майбутнє: психологічна служба в дитячій бібліотеці

 

Панченко В.М.,

провідний психолог

КЗК «Дніпропетровська

обласна бібліотека для дітей»

 

Сучасні діти та підлітки дуже не прості. Їх хвилюють деякі труднощі в спілкуванні, конфлікти з оточуючими, бажання стати впевненими в собі людьми.

         Психолог це дзеркало, через яке ми маємо можливість побачити себе з боку. Який ти є без «маски». З’ясуй, яку ти роль «граєш» на публіку і хто ти на самоті.

         І де, як не в бібліотеці така робота буде ефективною та потрібною.

         Психолог в бібліотеці працює за багатьма напрямками.

         Почнемо з самих маленьких наших читачів, яким дорогу в бібліотеку показала (мама) родина.

         Наше завдання професійно зустріти, зацікавити, порекомендувати літературу, яка не залишить байдужою дитину та залишить надовго нашим читачем. А також надати психологічну консультацію мамам щодо виховання дітей. В стінах бібліотеки працює дитячий клуб, де молоді мами обговорюють вікові кризи своїх дітей та нові етапи розвитку. І дізнаються, як саме себе вести зі своєю дитиною, щоб на все життя зберегти авторитет «дорослого». На цьому віковому етапі формуються основні моделі поведінки, а саме, як проводити вільний час, де шукати відповіді на запитання?.. Дуже хотілось би прищепити дітям любов до книги!

         Наші діти ідуть в школу. І ми знову поруч. Це аналіз на психологічну готовність до школи. Допомога адаптації в новому колективі. На допомогу приходять арт-терапевтичні методики, казкотерапія, бібліотерапія. Діти малюють свою сім’ю, свій настрій, свої проблеми, з якими не треба їх залишати на самоті. Наше основне завдання – навчити дітей спілкуванню. Ми виносимо на обговорення актуальні теми про обговорення, актуальні теми про взаєморозуміння, ревнощі, дружбу, повагу. Діти повинні почути себе і кожного. І не тільки діти.

         І нарешті, ще одна наша найцікавіша категорія читачів – це підлітки. Авторитети близьких людей, батьків, учителів на останньому місці. І психолог повинен стати тією «сторонньою» людиною, яка допоможе розібратися в собі, намітити нові цілі…

         Знайомство психолога з дитячим колективом завжди починаємо психологічною грою «Давай познайомимось». Супровід психолога допомагає кожній дитині презентувати себе в незнайомому колективі, який залишається досвідом на все життя (як сценарій). Ще одним сценарієм життя є лекція-бесіда «Конфлікти та шляхи їх попередження». Готові шаблони поведінки допомагають в аналогічних життєвих ситуаціях. На допомогу психологу приходить бібліотерапія. Чуже життя, на сторінках книжки, залишає більше враження, ніж життя сусіда по парті.

         При зближенні Казкотерапії з арт-терапевтичними методиками: «Малюнок сім’ї», «Мій настрій», «Неіснуюча тварина» отримано результативні висновки, які є дієвими в роботі з дітьми.

         Велика увага приділяється вільному часу дітей та негативному впливу телебачення.

         Обговорення здійснювалось на батьківському всеобучі. Батьки отримали рекомендації щодо виховання дітей на різних виховних етапах та впливу сім’ї.

         Арт-терапевтичні методики мають найбільш адекватну оцінку емоційного стану людини. І в комплексі з тестовим матеріалом та бесідою можна діагностувати депресивний стан дитини, який майже завжди приводить до дитячих хронічних неврозів.

         Батьки та вчителі повинні розуміти всю відповідальність за психологічне здоров’я кожної дитини.

         Вже більше 15 років працює психолог в стінах Дніпропетровської обласної бібліотеки для дітей. І завдяки такому нововведенню напрацювано багато корисного матеріалу для головного користувача – душі дитини. Досвід роботи було узагальнено в консультативно-методичних матеріалах: «Психолог в дитячій бібліотеці», «Бібліотерапія – як шлях подолання кризи», «Психологічна служба в дитячих бібліотеках».

         В наш час – час інформаційних технологій, ми забуваємо про основну ключову ланку нашої роботи – людину. Найголовнішим в роботі бібліотек – побудувати правильне відношення з читачами. Для цього необхідно отримати об’єктивний зворотній зв'язок. тому в бібліотеці регулярно проводиться опитування читачів: наскільки вони задоволені бібліотекою, якій літературі віддають свої пріоритети та якою вони бачать бібліотеку майбутнього.

         Досвід роботи психолога в бібліотеці є показовим.

         В потоках нової інформації не треба витрачати з поля зору дитину як ключову ланку всіх досягнень.

         Наші читачі приходять в бібліотеку не тільки за книгою. В останній час бібліотека – це ще й «реабілітаційний центр», центр культури та дозвілля, центр спілкування. Тріада «бібліотекар-психолог-читач» - найкращий варіант спілкування.

 

 
Joomla inotur Finland